Aktualności

Ucieczka od zimy

Rozpoczęliśmy sezon na Malediwach

Jednymi z pierwszych wypraw jakie zrealizowaliśmy w 2024 były dwa wyjazdy na Malediwy. Pod względem wędkarskim...

14.02.2024

Targi wędkarskie

Dziękujemy za spotkania!

W miniony weekend (12-14 stycznia 2024) odbyły się Targi Wędkarskiego Rękodzieła Evolution. Była to bardzo udana impreza...

16.01.2024

Amazonia

Ostatnia wyprawa 2023

Wyjazdy są różne. Jak to w życiu. Jedne się udają, na innych ryby biorą poniżej oczekiwań. Ale od czasu do czasu...

13.12.2023

Pstrągi, palie, sieje

Muchowa Laponia

Szwedzkie wody górskie mogą stanowić znakomitą alternatywę dla łowisk szczupakowych.

31.10.2023

Krajobraz po potopie

Jak co roku – październik to Rugia

Nasza tradycyjna jesienna wyprawa na niemiecką Rugię odbyła się w tym roku w końcu października.

26.10.2023

Brania do kamery!

Fishing with Ace nad Takern

W połowie września mieliśmy przyjemność zorganizować wędkarską, filmową wyprawę dla Tomka Lewandowskiego...

20.10.2023

W Bräcke coraz lepiej

Test nowych łowisk

W czerwcu 2023 testowaliśmy szereg nowych łowisk w rejonie Bräcke. To jedna z naszych najciekawszych ofert w Szwecji...

20.10.2023

Duże, jesienne bolenie

Krótki wypad nad Odrę

W październiku zawsze staram się wybrać na bolenie. Ubóstwiam je łowić. Te ryby przypominają mi studencką młodość...

19.10.2023

Wędrówki za palią

Wyprawa na Grenlandię

Latem 2023 roku braliśmy udział w międzynarodowej wyprawie na Grenlandię. Celem były połowy palii arktycznych...

18.10.2023

Mogło być lepiej

Na pogodę nie ma rady

Od dłuższego czasu przygotowaliśmy się na wyprawę do północnej Norwegii, której celem miały być halibuty...

12.09.2023

Mocne otwarcie sezonu

Prawie 90 sandaczy w kilka dni

Coroczne wyjazdy nad Storsjön to już niemal tradycja. Kochamy to miejsce i mamy do niego wielki sentyment...

14.06.2023

Rekordowe liny

Szwecja inaczej

A może by tak wybrać się do Szwecji na białą rybę? Ten pomysł chodził nam po głowie od dawna, ale nigdy nie było czasu...

13.06.2023

Gotlandia 2023

Wszystko nie tak!

No cóż, tym razem się po prostu nie udało. Bardzo ciężki wyjazd i arcytrudne warunki pogodowe popsuły nam wiosenny wyjazd...

04.05.2023

Na dzikich Andamanach

Wyprawy pod opieką znakomitego fachowca

Po 7 latach przerwy znów odwiedziliśmy archipelag Andamanów i Nikobarów na Oceanie Indyjskim. Ten zupełnie dziki zakątek świata...

12.04.2023

Taszarek powraca!

Wyprawy pod opieką znakomitego fachowca

Miło nam poinformować, iż po kilku latach przerwy powracamy do organizacji pobytów wędkarskich pod opieką Roberta Taszarka...

07.12.2022

Raport z Hiszpanii

Pogoda fatalna, ale ryby piękne!

Ostatnie dwa tygodnie spędziliśmy wraz z Klientami na kajakowych łowach w Hiszpanii, w kraju Basków...

28.11.2022

Malediwy w ofercie!

Pierwsza wyprawa za nami

Długo czekaliśmy na to aby móc zaproponować Państwu dobry wędkarski produkt na Malediwach...

15.11.2022

Jesienna Rugia

Na sandacze, okonie i szczupaki

Nasz kolega Piotr Motyka odwiedził w końcu października niemieckie wybrzeże Bałtyku. Padło jak zwykle wiele sandaczy...

08.11.2022

Tuńczyk 300 kg!

Nowe miejsce w Hiszpanii

Jak pogodzić rodzinny urlop z wędkowaniem czyli pozornie dwie wykluczające się wzajemnie sprawy? Podajemy Wam sprawdzony przepis...

22.09.2022

Miało być inaczej

Wyprawa Eventuru do Islandii

Położona na Atlantyku „Wyspa gejzerów” należy do najlepszych wędkarskich destynacji dla miłośników sztucznej muchy. Odstraszają jednak tamtejsze ceny...

08.09.2022

Muchowa Szwecja

Lipcowe pstrągi i lipienie

W lipcu br. wyruszyliśmy na kolejną wyprawę Eventuru w szwedzkie góry, a wędkarskim celem były głównie ryby łososiowate i lipienie. Już przyzwyczailiśmy się do zmiennej...

08.09.2022

Letnia Laponia

Wspólny projekt z Fishing with Ace

Na początku lipca mieliśmy przyjemność zorganizować wędkarską wyprawę dla Tomka Lewandowskiego, czyli powszechnie znanego i lubianego wędkarskiego youtubera...

30.08.2022

Viva Mexico!

Odpoczynek i wędkowanie „pod palmami”

Po dwóch latach pandemicznych turbulencji zrealizowaliśmy wreszcie wyczekiwaną wyprawę do Meksyku. Warto było czekać! Odkryliśmy wspaniałe miejsce...

03.08.2022

Sørøya 2022

Wyprawa na Daleką Północ

W czerwcu wreszcie udało nam się zrealizować przekładaną już dwa razy (z powodu kowidowych restrykcji) wyprawę Eventuru na jedną z najciekawszych norweskich wysp...

02.08.2022

Nauka pokory

Pogoda daje się we znaki

Szwecja przyzwyczaiła nas do dobrych wyników, ale niestety…. nie tym razem. Na początku czerwca odbyliśmy studyjny wyjazd na trzy nowe jeziora, które chcielibyśmy wprowadzić do naszej oferty od najbliższej jesieni...

27.06.2022

Halibutowa Norwegia

Klienci łowią ich coraz więcej

Halibut pozostaje od dawna na celowniku wędkarzy morskich udających się do Norwegii. Marzenie o tym wspaniałym trofeum nosi w sobie chyba każdy z nas, głównie ze względu na rozmiary i niezwykle groźny wygląd tej wielkiej...

09.06.2022

Rock fishing

Wyspy Zielonego Przylądka

Nasze biuro stale poszukuje nowych, ciekawych propozycji dla polskich wędkarzy. W tym celu sumiennie testujemy wszystkie pojawiające się na horyzoncie nowinki, aby w naszym portfolio znajdowała się zawsze w miarę pełna...

31.03.2022

Pierwsza wyprawa 2022

Każdy z okoniem 50 cm!

Na samym początku marca odbyła się grupowa wyprawa do Hiszpanii na Jezioro Gigantów. Tradycyjnie jak to na tym łowisku złowiliśmy sporo wspaniałych okoni (23 ryby przekraczające 50 cm), sporo sandaczy i kilka szczupaków...

16.03.2022

Ach, ta Odra!

Grube bolenie dopisują

Na jesieni zorganizowaliśmy kilka krótkich wyjazdów nad graniczny odcinek Odry z zamiarem połowu dużych, jesiennych rap. Cel został osiągnięty w 100% choć były dni kiedy ryby mocno grymasiły...

03.11.2021

Szkiery Oknö

Zapraszamy do nowego miejsca

W listopadzie udaliśmy się na rekonesans nad nieznaną nam wcześniej wodę w południowej Szwecji, niedaleko Kalmar. Obawialiśmy się mocno późnojesiennego terminu, ale okazało się, że zupełnie niepotrzebnie...

13.12.2021

Okonie 50 plus

Powrót do Hiszpanii

Po dwuletniej przerwie powróciliśmy nad ukochane Jezioro Gigantów. Co prawda termin okazał się nieco zbyt wczesny (bardzo ciepła jak na koniec października woda) i ryby były nieco ospałe.

02.11.2021

Blisko Karlskrony

Nowe miejsca w ofercie Eventuru

Na przełomie września i października odbyliśmy kolejny wyjazd studyjny w poszukiwaniu nowych miejsc dla polskich wędkarzy. Tym razem naszym celem była południowa Szwecja, a konkretnie bliskie okolice portu...

14.10.2021

Pocztówka z Tyrolu

Skarby alpejskiego jeziora

We wrześniu otrzymaliśmy sympatyczną pocztę o naszego przyjaciela Michała Pszczoły, przebywającego na krótkim urlopie we włoskim południowym Tyrolu. Michał pochwalił się kapitalnym okazem pstrąga potokowego...

14.10.2021

Jezioro Siljan

„Go big or go home”

Regularnie staramy się poszerzać naszą szwedzką ofertę. Tym razem coś dla osób, które nad ilość brań i złowionych ryb stawiają ich wielkość. Nie spodziewajcie się tu kilkunastu czy kilkudziesięciu szczupaków...

26.07.2021

Idealne dla dwóch

Kolejna nowość Eventuru

Proponujemy Państwu jeszcze jedno nowe miejsce na wymarzony wędkarski urlop w szwedzkiej Laponii. To okolica wioski Sandsele, leżącej przy trasie wiodącej z miejscowości Storuman do Sorsele.

22.07.2021

Wśród lapońskich lasów

Nowy „traperski” domek w ofercie!

Odkryliśmy ostatnio przepiękne miejsce – samotny, położony w gęstym lesie domek w Laponii. Ulokowany jest nad dwoma połączonymi rzeką jeziorami, które są bardzo zasobne w ładne szczupaki i okonie.

15.07.2021

Dwa tygodnie w Szwecji

Dobre wyniki na Tynn oraz Storsjön

Udana wyprawa za nami. Wraz z Kamilem Walickim, Remikiem i Darkiem z Corona Fishing oraz Grześkiem i Robertem odwiedziliśmy południową Szwecję. Po raz pierwszy zawitaliśmy nad jezioro Tynn...

13.07.2021

Po boliwijskie złoto

Polska wyprawa do dżungli

W czerwcu br. szef Eventuru Piotr Motyka uczestniczył w niezwykłej wyprawie wędkarskiej, która wiodła do serca boliwijskiej dżungli. Nasi wędkarze nie ulękli się covidowych ograniczeń i przelecieli pół świata...

03.07.2021

Norwegia się otwiera

Już można bez kwarantanny

Z satysfakcją informujemy Szanownych Klientów, że od 21 czerwca br. możemy znowu jeździć do Norwegii na ryby morskie. Kraj ten przystąpił do europejskiego porozumienia uznającego tzw. „paszporty covidowe”.

01.07.2021

Zaczęło się!

Majowe wyniki - raport ze Szwecji

Po trudnej, deszczowej i zimnej majówce szwedzkie szczupaki wreszcie się ruszyły i po 10 maja zaczęły się kapitalne brania. Dowodzą tego relacje naszych klientów. Jako przykład niech posłużą grupy...

20.05.2021

Majówka w Szwecji

Wyprawy testowe Eventuru

Jak „majówka” to oczywiście szczupaki. Z zamiarem połowu właśnie tych ryb oraz przetestowania nowych łowisk (bądź odświeżenia dawno nie widzianych starych) nasze dwie ekipy odwiedziły...

11.05.2021

Po srebro Bałtyku

Nowe łowisko w ofercie

Pod koniec marca Maciek wraz z Kamilem odwiedzili południowe wybrzeże Szwecji w regionie Blekinge. Tym razem głównym celem wyjazdu nie były szczupaki, a trocie których w okresie wiosennym tam nie brakuje.

15.04.2021

Wyjątkowe przynęty

Bonusy dla klientów Eventur!

Miło nam poinformować, iż nasi klienci są uprawnieni do 10% zniżki na przynęty w sklepie Corona Fishing. W tym specjalistycznym sklepie możecie państwo znaleźć najwyższej klasy sprzęt wędkarski.

12.04.2021

Jak bez kwarantanny?

Nowe przepisy na jej uniknięcie

W świetle nowych regulacji pandemicznych, obowiązujących od 30 marca 2021 roku, istnieją dwie możliwości uniknięcia kwarantanny po powrocie do Polski z krajów strefy Schengen (np. Szwecja).

30.03.2021

Odszedł Jarek

Żegnamy Przyjaciela

Z wielkim bólem zawiadamiamy, że w dniu 18 marca br. odszedł od nas w wieku 57 lat nasz wspaniały Przyjaciel, wielki sympatyk wędkarstwa i wędkarskich podróży Jarek Niewodzki. Wielu naszych klientów znało Jarka...

20.03.2021

Testy do Szwecji

Obowiązek dla wyjeżdzających

W związku z epidemią choroby covid-19 wiele krajów – m.in. Szwecja – wprowadziło obowiązkowe testy dla przybywających do nich turystów. Musimy się liczyć z tym, że choć epidemia zostanie z dużym...

15.03.2021

Opcja dla klientów

Spokojna głowa przed wyjazdem

Pandemia covid-19 w istotny sposób wpływa na nasze życie, utrudniając nam choćby podróżowanie i wypoczynek. Pomimo wszelkich trudności olbrzymie rzesze Polaków chcą podróżować...

10.03.2021

Holandia zimą

Nie zawsze jest kolorowo

Od czasu do czasu przydarzy się naprawdę ciężki wyjazd. Wędkarska statystyka jest niestety pod tym względem nieubłagana. Na początku lutego planowaliśmy jak co roku być w Hiszpanii na Jeziorze Gigantów...

05.02.2021

Zapraszamy nad Odrę!

Świetne wędkowanie tuż przy granicy

Wprowadzamy do oferty pierwsze polskie łowisko. A raczej polsko-niemieckie bo to graniczny odcinek Odry w okolicy Kostrzyna. Jesteśmy przekonani, iż jest to najlepsza u nas w kraju opcja na grube...

21.10.2020

Moda na Holandię

Kolejna nowość Eventuru

Ostatnimi czasy coraz bardziej popularna wśród wędkarzy staje się Holandia, przemianowana niedawno w oficjalnym języku na Królestwo Niderlandów. To bardzo dziwny kraj – niby nizinny, monotonny...

10.09.2020

Pod okiem Mistrza

Norwegia 2021 z Markiem Szymańskim

Od sezonu 2021 do naszej drużyny przewodników/ekspertów dołącza Marek Szymański. Właściwie na tym komunikacie można by zakończyć, ale być może czytają to jacyś młodsi adepci wędkarskiej sztuki...

09.09.2020

Archipelag Torhamn

Nowe miejsce na szczupaki w ofercie!

Od jesieni 2020 zapraszamy do Torhamn nieopodal Karlskrony. To bardzo zasobne w szczupaki szkiery, do tej pory nieznane polskim wędkarzom. Na wyjeździe testowym złowiliśmy w 2 osoby 123 szczupaki...

20.08.2020

Do Szwecji z rodziną

Liny, leszcze i sandacze w Szwecji

Nasz kolega Maciek Rogowiecki właśnie wrócił z rodzinnego urlopu, który spędzał nad szwedzkim jeziorem Storsjön. Lato wykorzystał na rozpracowanie pięknych jeziorowych linów. Nauczył też dzieci łowić sandacze z opadu...

20.08.2020

Niezawodna Szwecja

Lipcowa wyprawa Eventuru

Upalne lato nie jest dla nas czasem straconym, który trzeba jakoś przeczekać, aby dopiero jesienią zacząć poważnie myśleć o udanych łowach. Jest kilka miejsc w Szwecji, dokąd można w ciemno wybrać się na szczupaki i okonie...

03.08.2020

Uwaga! Ryby biorą!

Dobry tydzień nad Storsjön

Ech…jak ten wyjazd smakował. Niby „zwykła” Szwecja, ale w dobie pandemii koronawirusa czekałem na pierwszą zagraniczną wyprawę jak na zbawianie. Towarzyszył mi oczywiście jak zawsze w przypadku Storsjön...

10.07.2020

Powrót do Szwecji

Pierwsza zagraniczna wyprawa

Osiemnastego czerwca - czyli zaraz po zniesieniu obowiązkowej kwarantanny w naszym kraju - dziarsko wyruszyliśmy na naszą pierwszą zagraniczną wyprawę od czasu wybuchu epidemii. Miejsce docelowym była Szwecja...

06.07.2020

Czas koronawirusa

Na rodzimych łowiskach

Okres pierwszych miesięcy po wybuchu epidemii koronawirusa to był trudny czas dla pasjonatów wędkarstwa. Szereg restrykcji albo całkowicie uniemożliwił nam wędkowanie, albo znacznie ograniczył możliwości wyboru.

18.06.2020

Wreszcie możemy jechać!

Polska otwiera granice z Europą

Drodzy Państwo! Z radością informujemy, że od soboty (13 czerwca) znowu możemy jechać na ryby do Skandynawii. Wiąże się to z decyzją o zniesieniu obowiązkowej 14-dniowej kwarantanny po powrocie do Polski.

15.06.2020

Coronavirus 2020

Co z turystyką wędkarską w dobie epidemii?

Epidemia Covid-19 spowodowała niespotykane nigdy wcześniej perturbacje w organizacji ruchu turystycznego. Zamknięto granice wielu państw, wprowadzono obowiązkowe kwarantanny, a także ograniczenia...

24.04.2020

Patagonia 2020

Pstrągi na końcu świata

Trzy tygodnie w Argentynie zleciały nie wiadomo kiedy. Był to bardzo udany wyjazd podczas którego odwiedziliśmy po raz drugi słynne jezioro Strobel (Jurrasic Lake) oraz zupełnie nieznane nam łowiska...

10.02.2020

Ostatnia wyprawa 2019

Piękne ryby w Hiszpanii

Nie minął nawet rok od pierwszej wizyty na Jeziorze Gigantów, a wybraliśmy się już tam po raz trzeci. Trudno się temu dziwić bo to woda o niespotykanych nigdzie indziej wędkarskich walorach...

21.11.2019

Kraj Basków

Pomysł na dobre wakacje z wędką

Niewiele jest miejsc w Europie gdzie można jechać na porządne ryby, a przy okazji zabrać ze sobą rodzinę. Skandynawia zazwyczaj odpada bo pogoda kapryśna, a ci co nie łowią narzekają dodatkowo na brak zajęcia...

14.11.2019

Kamczatka zdobyta!

Łowy w kraju wulkanów i niedźwiedzi

Za nami pierwsza w historii Eventuru wyprawa na Kamczatkę. Trudno będzie opisać słowami to, co przeżyliśmy, ale po powrocie możemy śmiało powiedzieć, że dla wędkarzy to absolutnie jedno z topowych miejsc na świecie.

09.09.2019

Rzeka marzeń

Za nami wyprawa „Kaitum 2019”

Na przełomie lipca i sierpnia br. odbyła się tradycyjna już letnia wyprawa Eventuru dla miłośników sztucznej muchy i dzikiej Laponii. Tym razem mała kameralna grupa łowiła na legendarnej rzece Kaitum, do której...

09.08.2019

Letnie sandacze

Storsjön w formie

Przyjęło się, że środek upalnego lata to nie najlepszy czas na wyjazd do Szwecji. A tu po raz kolejny okazuje się, że ciepła lipcowa aura może być naprawdę dobrym okresem na wędkowanie. Szczególnie jeśli chodzi o sandacze...

09.08.2019

Nowości w Laponii

Nowe jeziora i rzeka Vindelälven

Wyprawa studyjna w północne rejony Szwecji, którą odbyliśmy na przełomie czerwca i lipca bieżącego roku, zaowocowała poznaniem kilku nowych łowisk – znakomicie rokujących na przyszłość. Jeżeli tylko nasi klienci...

09.07.2019

Na szczupaki i okonie

Dwa nowe miejsca w Laponii

Wkrótce w naszej ofercie znajdą się dwie ciekawe nowości: łowiska w rejonie lapońskiego miasteczka Dorotea oraz fragment systemu rzeki Umeälven w okolicach Lycksele – również w południowej Laponii.

09.07.2019

Szwedzkie skarby

Rejon Bräcke

Od początku istnienia naszego biura bardzo dużą uwagę poświęcamy jakości zdjęć. Staramy się zawsze przedstawić każdą naszą ofertę możliwie jak najdokładniej. Nawet najlepsze fotografie nie oddadzą jednak tego, co film.

08.07.2019

Zimne Dolomity

Pstrągi z alpejskiego jeziora

Nasza oferta wędkowania we włoskich Alpach należy do najciekawszych opcji dla miłośników pstrągów. Ryb tam sporo, widoki zachwycające, pogoda zwykle piękna, a jedzenie zaspokoi gusta największych malkontentów.

29.05.2019

Autokarem do Norwegii

Raport z kwietniowej wyprawy na Sulę

W kwietniu odbył się piąty wyjazd autokarowy na wyspę Sula w środkowej Norwegii. Nasi klienci przebywali na łowisku pod opieką Mariusza Getki, który należy do najlepszych polskich specjalistów od morskiego wędkowania.

07.05.2019

Pstrągi z Pirenejów

Nieznane oblicze Hiszpanii

Okazuje się, iż Hiszpania to kraj wędkarskich tajemnic i niespodzianek. Tym razem testowaliśmy przepiękną, kompletnie dziką rzekę z zielonkawo-złocistą wodą, mającą swe źródła w wyższych partiach Pirenejów...

02.04.2019

Jezioro Gigantów

Nieprawdopodobne, ale prawdziwe!

Podczas wędkarskich podróży mieliśmy przyjemność odwiedzić wiele wyjątkowych łowisk, ale czegoś takiego jeszcze nie widzieliśmy. Prezentujemy niesamowite miejsce na okonie i sandacze w Hiszpanii...

05.03.2019

Jordö po remoncie

Komfort i dobre wędkowanie

Po roku zakończony został remont obydwu domków na Jordö. Od sezonu 2019 będą też dostępne zupełnie nowe łodzie o długości 485–520 cm. Wszystkie wyposażone w nowoczesne silniki 40-70 KM, pełną elektronikę...

07.01.2019

Powrót do Grytu

Robert Taszarek w ulubionych szkierach

Z przyjemnością informujemy, że nasz znakomity szkierowy ekspert wędkarski Robert Taszarek po dwuletnim pobycie w zatoce Gamleby w nadchodzącym sezonie wędkarskim 2019 powraca do szkierów Gryt.

04.01.2019

Wizyta nad Ebro

Nowa baza na Caspe

Na początku grudnia br. wizytowaliśmy nową bazę wędkarską w Hiszpanii. Jest ona zlokalizowana nad jeziorem zaporowym Caspe, utworzonym na biegu wielkiej rzeki Ebro. Do tej pory brakowało nam w ofercie...

12.12.2018

Odszedł Karol

Wspomnienie o Karolu Zacharczyku

Pomimo, że nie widziałem się z nim od ponad roku, wiadomość ta spadła na mnie jak przysłowiowy „grom z jasnego nieba”. To wprost trudno sobie wyobrazić, że w naszej wędkarskiej społeczności nie ma już Kogoś...

15.11.2018

Luizjana 2018

W cieniu huraganu Michael

Grupa prowadzona przez Maćka Rogowieckiego wróciła szczęśliwie z wyprawy do Luizjany w Stanach Zjednoczonych. Początek wyjazdu nie nastrajał optymistycznie z powodu groźnego huraganu Michael...

23.10.2018

Langsjön

Okonie 50 cm? To miejsce dla Ciebie!

Langsjön to jedna z naszych nowości na sezon 2019 w środkowej Szwecji. Pod tą nazwą kryją się właściwie 3 jeziora połączone urokliwą rzeką. Łowisko obfituje w szczupaki, a od kilku lat systematycznie rośnie populacja sandacza...

25.10.2018

Sandaczowy hit!

Nowe szwedzkie jezioro na sezon 2019

Jezioro zlokalizowane w południowej Szwecji, ale nie na samym południu, lecz w okolicy wielkiego jeziora Hjälmaren - bliżej Sztokholmu i portu w Nynäshamn. Posiada bardzo dużą populację sandacza...

18.10.2018

Tundra Finnmarku

Ekscytująca nowość w Laponii

Od sezonu 2019 w naszej ofercie znajdzie się nowe miejsce zlokalizowane w norweskiej części Laponii – rejonie Finnmark. Mała osada zamieszkana przez Samów mieści się na całkowitym odludziu...

24.09.2018

Jezioro Kyrksjön

Kolejna nowość w środkowej Szwecji

Bez przerwy od kilku lat wyszukujemy i testujemy dla Państwa nowe łowiska w środkowej Szwecji. Naszym zdaniem tej rejon ma w turystyce wędkarskiej świetlaną przyszłość...

24.07.2018

Zmiany w turystyce

Z dniem 1 lipca br. weszła w życie nowa ustawa

Z dniem 1 lipca br. weszła w życie nowa ustawa dotycząca turystyki, która wdraża do polskiego prawa Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 25 listopada 2015 r. Nowe przepisy...

13.07.2018

Test na Mjörn

Coraz więcej sandacza

Jezioro Mjörn leży nieopodal Göteborga i jest w naszej ofercie od dawna. Zawsze należało do najbardziej rybnych szwedzkich jezior. Dotąd korzystaliśmy jednak z ograniczonej liczby miejsc, gdyż większość rezerwował...

12.07.2018

Rola pogody

Jedni łowią dużo, inni mają kłopot...

Jedna z grup naszych stałych klientów wybrała się w pierwszym tygodniu czerwca w szkiery Karlskrony do domku położonego w Jordö. Nadzieje były wielkie, jednak plany podboju szczupakowej Szwecji pokrzyżowała pogoda...

11.07.2018

Ryby z Zielonej Wyspy

Klienci świetnie sobie radzą w Irlandii!

Irlandia 2018

Irlandia jest doprawdy wyjątkowym miejscem. Czasem kapryśnym, ale jak nałoży się kilka dobrych czynników, to woda po prostu "eksploduje"... Duże ryby łowione były często, a rekordy klienci pobijali kilka razy...

28.05.2018

Udana wyprawa na Sulę

Pierwsza tegoroczna „autokarówka” za nami

Sula 2018

W dniach 6-13 kwietnia odbyła się kolejna wiosenna wyprawa autokarowa na norweską Sulę. Ta najmniejsza i najbardziej wysunięta na morze wyspa w archipelagu Hitra-Frøya-Sula jest jednym z najlepszych łowisk...

24.05.2018

Andamany 2018

Świetna końcówka sezonu!

Nasza ostatnia grupa w sezonie 2018 wróciła właśnie z Andamanów tuż przed rozpoczynającą się tam porą deszczową. Nie ma sensu zbyt długo rozpisywać się o tej wyprawie, wystarczy spojrzeć na poniższe zdjęcia...

14.05.2018

Testy z Crazy Fishermen

Sezon w Szwecji wystartował!

Majowe testy z Crazy Fishermen

Tegoroczną, długą majówkę spędziliśmy już tradycyjnie w Szwecji. Odwiedziliśmy jezioro Boren, nad którym nie byliśmy kilka ładnych lat, archipelag Ronneby tuż obok Karlskrony oraz zupełnie nowe szczupakowe łowisko...

07.05.2018

Zimowa Laponia

Za nami wyprawa na podlodowe łowy

W tym roku nasze biuro postanowiło zająć się trochę zaniedbanym do tej pory segmentem zimowego wędkarstwa podlodowego. Pierwszy wyjazd studyjny odbył w marcu Tomek Wieczorek, który pojechał do środkowej Szwecji...

23.03.2018

Tańsze wędki i przynęty

Wędkarskie rękodzieło i wędki St Croix!

St-Croix

Miło nam zakomunikować, iż rozpoczęliśmy współpracę z super załogą z Corona Fishing. To oryginalny, wyspecjalizowany sklep z w wędkarskim rękodziełem. Wszystkie przynęty z ich oferty zostały wykonane ręcznie...

23.03.2018

Pstrągi z Antypodów

Wyprawa Eventuru do Nowej Zelandii

Nowa Zelandia - wyprawa na ryby

Na przełomie stycznia i lutego odbyła się pierwsza w historii wyprawa Eventuru do Nowej Zelandii. Autorem pomysłu na ten wyjazd był tym razem nasz przyjaciel Michał Pszczoła – zaprzysięgły zwolennik suchej muchy...

15.02.2018

Nowe przepisy w Norwegii

Limit na wywożone filety zwiększony do 20 kg!

Wszystkich Państwa zainteresowanych wyjazdami na ryby morskie do Norwegii informujemy, że od nowego sezonu 2018 obowiązywał będzie nowy, podwyższony limit wywozu filetów ze złowionych ryb.

19.02.2018

Madagaskar 2017

Wielkie ryby z afrykańskich tropików!

Madagaskar - wyprawa na ryby

To była nasza ostatnia wyprawa w sezonie 2017. Długo wyczekiwany Madagaskar okazał się jednym z najlepszych łowisk GT (karanks olbrzymi), jakie mieliśmy okazję kiedykolwiek odwiedzić. Pomimo potwornie trudnych...

18.12.2017

Nasz nowy partner!

Quanta Cars

Niezwykle miło jest nam zakomunikować, że nawiązaliśmy współpracę z wypożyczalnią samochodów Quanta Cars. To prężnie rozwijająca się firma, która da naszym klientom możliwość wynajęcia auta...

14.12.2017

Rok 2017 w Szwecji

Nasza sonda podsumowująca sezon

Tak turbulentnego sezonu na szwedzkich łowiskach, jak ten mijający, jak żyję nie pamiętam. Anomalie pogodowe zaowocowały kompletnym rozregulowaniem kalendarza brań – szczególnie szczupaków.

14.12.2017

Żegnaj Darku!

Wspomnienie o naszym Przyjacielu

Z wielkim żalem przyjęliśmy wiadomość, że w ostatnich dniach odszedł od nas nasz serdeczny Przyjaciel Darek Kopciński – znakomity wędkarz i wspaniały kompan na wielu naszych wędkarskich wyprawach. Darek pracował...

17.11.2017

Uløya darzy halibutami

Raport naszych klientów z Norwegii

Uløya

Grupa naszych klientów przysłała nam krótki raport z lipcowego pobytu na wyspie Uløya. Koledzy połowili bardzo przyzwoicie, co w północnej Norwegii jest praktycznie normą. Padło wiele grubych, kilkunastokilowych dorszy...

17.11.2017

Jesienna Irlandia

Nasz reportaż z wyprawy

Irlandia jest mocnym punktem naszej oferty. Praktycznie wszyscy klienci łowią piękne ryby i są bardzo zadowoleni z serwisu przewodników: Jacka Gornego oraz Tomka Kurmana. Jak to wszystko wygląda na miejscu...

07.11.2017

Alaska w naszej ofercie!

Yakutat i Dry Bay

Alaska

Ponad 2 lata przygotowywaliśmy dobry program wędkarski na Alasce. Taki, który gwarantuje świetne wyniki, jest bezpieczny dla uczestników i jest cenowo akceptowalny na polskim rynku. Zdajemy sobie oczywiście sprawę...

27.10.2017

Ryby na luzie

Wakacyjny wypad w szkiery Św. Anny

Święta Anna - Szwecja

Letnie wyprawy do Szwecji nie mają na pewno tylu zwolenników, co wiosenne i jesienne. Przede wszystkim szczupak nie żeruje wtedy tak intensywnie, jak bezpośrednio po tarle czy tuż przed zimą.

29.09.2017

Łososiowate po norwesku

To będzie wielki hit!

Łososiowate

Zorganizowana przez Eventur w lipcu br. testowa wyprawa do północnej Norwegii zaowocowała odkryciem nowych fenomenalnych łowisk. Chodzi o wody zasobne głównie w ryby łososiowate: pstrąga potokowego...

03.08.2017

Wiosna 2017 w Irlandii

Nasz raport z łowisk

Irlandia

Jak już wiecie, poszerzyliśmy niedawno naszą ofertę o środkową Irlandię. Ta decyzja okazała się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Świetne wiosenne wyniki na naszych nowych łowiskach pozwalają...

20.07.2017

Super brania na Alandach!

Zawody wędkarskie na wyprawie? Warto spróbować...

Alandy

Otrzymaliśmy ostatnio bardzo interesującego newsa od grupy naszych klientów, którzy powrócili właśnie z nowego ośrodka Eventuru na Wyspach Alandzkich. Postanowili oni zorganizować sobie na wyprawie zawody...

21.06.2017

Ruszyło się!

Wiosenne szczupaki zaczęły żerować

Voxnan

Tegoroczna zimna wiosna nie rozpieszczała wędkarzy polujących na szwedzkie szczupaki. Niskie temperatury spowodowały, że tarło tych drapieżników znacznie się opóźniło i w efekcie aktywność żerowa ryb...

05.06.2017

Szczupaki ze Szwecji

Wyspa Senoren

Senoren

Właśnie wróciliśmy po tygodniu pobytu na szkierach w okolicy Wyspy Senoren. Wyjeżdżając 6-ego maja spodziewaliśmy się trudnej wyprawy, a tymczasem nie było najgorzej. Biorąc pod uwagę ciężkie...

22.05.2017

Nasza grupa w Kenii

Wielkie ryby i safari!

Kenia

W marcu zakończyła się nasza pierwsza tegoroczna wyprawa na Ocean Indyjski do Kenii. Wyjazd można zaliczyć do bardzo udanych – dopisała pogoda, ryby oraz dzikie zwierzęta podczas prywatnego safari...

21.04.2017

Wiosna na Suli

Powrót grupowej wyprawy z Norwegii - raport

Wyspa Sula

Dosłownie przedwczoraj zakończyła się nasza pierwsza, grupowa wyprawa autokarem na wyspę Sulę w środkowej Norwegii (okolice Hitry). Pomimo koszmarnej pogody i często sztormowych warunków na morzu...

11.04.2017

Taszarek w nowej bazie

Zatoka Gamlebyviken w szwedzkich szkierach

Taszarek

Szybkimi krokami zbliża się nowy szczupakowy sezon w Szwecji. Nasz wspaniały mistrz i przewodnik wędkarski Robert Taszarek zmienia w tym roku swoją szkierową bazę. Zamiast w Grycie, będzie rezydował...

10.04.2017

Rzeka Kaitum

Grube lipienie dla każdego!

Wprowadzamy do oferty nowe łowisko dla muszkarzy – położoną w północnej Szwecji rzekę Kaitum. Po pierwszej, testowej wizycie, którą odbyliśmy w sierpniu br, stwierdzamy, iż jest to najlepsza lipieniowa woda...