Aktualności

Nauka pokory

Pogoda daje się we znaki

Szwecja przyzwyczaiła nas do dobrych wyników, ale niestety…. nie tym razem. Na początku czerwca odbyliśmy studyjny wyjazd na trzy nowe jeziora, które chcielibyśmy wprowadzić do naszej oferty od najbliższej jesieni. Dwa z nich to wody wybitnie sandaczowe, a trzecie (które okazało się zdecydowanie najlepsze) poza dużymi sandaczami zamieszkują potężne szczupaki i grube okonie.

Nadzieje na wspaniałe wyniki były spore, ale nasze plany pokrzyżowała zupełnie katastrofalna wprost pogoda. Przyznam szczerze, że takiej aury w czerwcu jeszcze nigdy nie doświadczyliśmy. Było zimno, nieprzyjemnie i przede wszystkim bardzo wietrznie. Wicher i przechodzące raz po raz zimne fronty nie odpuszczały właściwie ani na chwilę i o stabilnych czerwcowych braniach można było tym razem jedynie pomarzyć. Zamiast tego były długie godziny z zerową aktywnością większych ryb po czym przychodziły dosłownie kilkunasto minutowe okresy żerowania podczas których można było zaliczyć kilka ładniejszych sztuk. Jak to zwykle przy czerwcu i sandaczach bywa nastawialiśmy się głównie na nocne wędkowanie, które zawsze przynosiło nam dobre efekty. Niestety tym razem z powodu pogody się to zupełnie nie udało. Noce były dramatycznie zimne i równie wietrzne jak środek dnia!

Pomimo kiepskich warunków częściowo ten wyjazd obroniliśmy. Było kilka lepszych momentów i ryb, które warto było uwiecznić na fotografii. Najważniejsze jednak to, że odrobiliśmy kolejną wędkarską lekcję, sporo się nauczyliśmy a dla Was z tej podróży przywozimy dwa zupełnie nowe i bardzo dobre wędkarsko jeziora. Szczegóły niebawem na naszej stronie!